Rada Gminy Hyżne - VIII kadencja

SKŁAD RADY GMINY W HYŻNEM:

Przewodniczący Rady Gminy Hyżne

  • Bogusław Kotarba 
    e-mail: boguslaw.kotarba@hyzne.pl 
    Dyżury w UG Hyżne, pokój nr 10
    Piątek - 8:30 - 9:30

    Zaleca się wcześniejsze uzgodnienie spotkania poprzez pocztę elektroniczną lub w Biurze Rady.
    Tel.  17 2304567
    E-mail: rada@hyzne.pl

Zastępca Przewodniczącego Rady Gminy Hyżne

Radni

  • Bator Jan
  • Bator Stanisław
  • Jaworski Henryk
  • Kołodziej Edward
  • Kruła Iwona
  • Leśniak Dionizy
  • Majchrowska Anna
  • Mazurkiewicz Alicja
  • Pelc Jan
  • Piękoś Karol
  • Stanowski Łukasz
  • Ślemp Leszek
  • Ziarno Jarosław


W Gminie organem stanowiącym i kontrolnym jest Rada Gminy. Jej kadencja trwa 5 lat. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady i jej organów określa Regulamin Rady Gminy.

Do właściwości Rady Gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy (art. 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym) np.:

  • uchwalanie statutu gminy,
  • stanowienie o kierunkach działania i ustalanie wynagrodzenia wójta oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
  • powołanie i odwołanie skarbnika gminy i sekretarza gminy - na wniosek wójta,
  • uchwalenie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
  • uchwalenie programów gospodarczych, studium uwarunkowań  i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
  • podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat,
  • podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy,
  • określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
  • podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
  • podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
  • podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
  • podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wnoszenia pomników,
  • nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
  • stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.

Rada Gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy. W tym celu powołuje komisję rewizyjną, której zasady i tryb działania określa statut gminy.

Przewodniczący Rady Gminy zwołuje sesje raz na 3 miesiące oraz wg potrzeb. Obrady sesji są jawne.